Dag 3 LCHF + Periodisk fasta.

Har läst på lite nu och det jag gör när jag inte äter frukost är ju att jag kör en periodisk fasta(http://www.styrkelabbet.se/periodisk-fasta/). Då jag endast äter 2 mål mat om dagen och står mig på det. Jag fastar alltså mellan kl 18(21) - 11-12 dagen efter.

 

Detta är inget nytt för mig då jag levt så ganska länge eftersom jag alltid varit dålig på att äta frukost, men jag har ju bara trott att det varit skitdåligt egentligen men nu visar de sig att många gör så! Skönt!

 

Middagen igår bestod av 2 kycklingfiléer, beasås och så avocadosalladen som blev över från i Måndags . Jag blev mätt o go!

 

Tycker faktiskt det fungerar bra än så länge men jag är ju bara inne på tredje dagen än. Jag känner inte direkt att jag har ett sockersug. Idag är jag lite slö men det beror nog mest på att jag inte sovit som jag skulle. Tror det bara handlar om att lägga om mina matvanor. Min mage kändes mindre imorse men jag har varken mätt eller vägt mig. Borde kanske göra det så jag kan se vad som händer i siffror!

 

Idag blir det nog en kycklingsallad igen, letar efter ett ställe som har currydressing men det verkar ju vara omöjligt att hitta. Konstigt.. När man ska ha sandwich har dom alltid curry!!!

 

Det är fan tur att jag älskar sås och kött.. Annars hade detta blivit svårt.

J

ag ska läsa på lite om att ha en dag i veckan när man käkar kolhydrater. Om det blir som en reset eller inte, det vet jag inte.. Måste läsa lite. Hade ju varit lite roligare oom jag slapp utesluta det HELT. Älskar ju trots allt potatis, pommes, lök, chips och cola.. Tyvärr..!

Uppdaterar lite senare igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback