Dag 1 på LCHF

I helgen tog jag beslutet att jag skulle börja med LCHF från och med idag, måndag. Detta för att jag känner mig otroligt pluffsig och har börjat få komplex. Jag är och har alltid varit en liten tjej, men jag känner mig inte så liten längre.
 
Så nu tar jag tag i detta så jag kan må bra över min kropp igen. Skulle egentligen och handla igår men det blev bara en massa mys istället, fick tips av terra och uffe om en rejält bra receptbok av Åsa Falkman Fredrikson som heter "Viktminskning med LCHF", jag kikade igenom den i helgen och den ser ut att innehålla en hel det recept som är begripbara. Den finns på ICA maxi så ska dit i veckan och inhandla den
 
Frukost idag: Vatten, men detta för att jag ALLTID varit dålig på frukost. Jag kan inte förmå mig att äta på morgonen, kanske kommer detta ändras
Lunch: Kycklingsallad (Blandsallad, tomat(åt ej), gurka, oliver(åt ej) och kyckling).
Middag idag ska vi äta Dansk bøff med beasås och så får jag avocado/broccoli sallad till det
 
Jag ska hem sen och mäta midja och så vidare, har ingen våg än, vet inte om jag vågar införskaffa, tror jag kan bli för fixerad. Vikten spelar ju egentligen ingen roll för mig så länge jag känner mig bekväm med min kropp.
 
Kommer köra LCHF i 5 veckor framöver så den 3/10e Juni (beroende på hur man räknar) får jag värdera hur det gått :)
 
Spännande!
 
Men jag vet att LCHF fungerar och tror det kommer göra mig gott att bara sluta med Läsk, pasta och bröd. Det är ju det jag lever på .. Läsk .. Jäkla bov.
 
Tror att det kommer bli tufft nu i början just för att jag har ett sockerberoende men jag ska fan klara det! Min kropp och min själ behöver att jag rensar ut lite!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback