Semestertider - pest

Jag hade ju en vision om att jag och D skulle få ta semester samtidigt, så att vi kunde åka till någon paradis-resort någonstans och bara njuta av tillvaron, men detta är dessvärre svårare än man kan tro när man nu tydligen är "vuxen" och arbetar på två olika arbetsplatser. 
 
Jag började med att tänka att ja, jo, slutet av augusti måste ju gå för oss bägge två, trots att D har berättat för mig att han troligen inte kan få semester försen imitten på September, jag ansöker och får godkänt. D önskar och får nekat med en tillsägelse att de redan sagt till honom att hans team inte får ha semester innan mitten på Augusti! (oopsi ..) 
 
Vi testar igen, han ansöker om semester i mitten på September - får godkänt. Jag ansöker i god tro att detta ska gå utan problem, detta är ungefär det som händer. 
 
Jag: Sååå D fick semester från den 18-26 September, hur ska jag göra för att ändra min semester? 
Kollega: Vad roligt. Jag ska kolla kalendern så att det fungerar för oss också, skickar du ett mail med datumen till mig och chefen? 
Jag: Yes, jag gör det på en gång! 
 
*Hoppfull tystnad, jag är som på moln, ser inga problem i världen* 
 
Kollega harklar sig.. 
Kollega: Hmm .. Elina .. Den veckan är inte så bra.. 
Jag: Vad menar du? 
Kollega: *jobbbabbel* 
 
Och ni vet den där brännande, stickande känslan man får bakom ögonen när tårar pressar på, precis så kändes det. Det kändes som att jag skulle börja gråta. 
 
ELINA SKÄRP DIG DU ÄR EN VUXEN MÄNNISKA, DEAL WITH IT. 
 
Jag: Okej... (Möjligen otroligt låg och ledsam ton) 
Kollega: Men jag ska försöka i alla fall, jag pratar med chefen och ser vad han säger.
Jag: Okej, tack ... (Jorden har gått under) 
 
Hur svårt ska det vara att då semester samtidigt som sin käresta? jag ska uppfinna ett integrationssystem som kan kolla semester perioder mellan olika företag så skriver man bara in 2 namn på de man vill matcha och så boom, får man semester samtidigt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback