70kg

Jag och min man ägnar oss åt en del kärleksgnabb ibland, helt onödiga saker att bråka om, jag tror mest det beror på att vi är uttråkade. 
När jag och D träffades så vägde han inte mer än 62kg stackarn! Så nu när vi varit sambos ett tag så införskaffade jag mig en våg. 
Han vägde sig och väger nu 69kg, toppen tycker jag, det går ju åt rätt håll.. Åt honom .. Inte för mig, men det är en annan historia
 
I lördags var det solsken och vi vaknade jätte tidigt, jag kände direkt att detta var en dag att spendera utomhus och jag frågade herrn vad han ville göra. 
 
Jag: Jag vill gärna till stranden idag
D: Men nej, jag är för smal jag måste träna först
Jag: Men när ska du börja träna då? Jag har ju nyckel till gymmet nu
D: Men jag måste köpa protein först så det ger nått resultat
Jag: (Möjligen lite aggresivt)  Meeeen vad jag är trött på dina måsten, kan du inte bara gå och träna som vanliga människor? Hur ska du få några resultat om du inte gör någonting? 
D: (Tystnad) 
Jag: Först skyllde du på att du behövde jobb och pengar för att träna, sen behövde vi nyckeln, sen var du för trött och hade inte tid, och nu behöver du protein? Hur hade du gjort om vi skulle till Turkiet i Augusti då? Ska du gå med kläder på på stranden eller?? 
D: Nej om jag visste när vi skulle till Turkiet så hade jag ju börjat träna
Jag: (Frustrerad som fan) Åååååååååååh jag orkar inte 
*går iväg* 
Jag: (säger högt och stöddigt) Förövrigt är du inte så smal längre, du väger ju fakiskt 70kg!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback